torsdag den 25. februar 2010

Wood Wood AW10



Under Københavns modeuge var alle de store danske modekanoner kørt i stilling, og her var Wood Wood naturligvis også repræsenteret. Denne gang havde dog i nye rammer, da det nye showroom-koncept Moshroom blev lanceret på Hotel D'Angleterre, hvor de havde slået pjalterne sammen med en række andre brands.
Wood Wood har generelt flyttet sig mod et mere voksent udtryk over de seneste år, og denne kollektion giver et indtryk af et modent streetwear-brand, med lag-på-lag-effekter og afslappede materialer.
De ikoniske sømandsstriber har nok en gang sneget sig ind, ligesom denimskjorten nok en gang er repræsenteret. Der er blevet plads til huer en masse, men det mest interessante i en glimrende kollektion er ubetinget måden at bruge de forskellige lag på. Den lange mønstrede skjorte, de korte ærmer på strikvarerne, workwear-elementer og brugen af skjorter som overtøj giver umiskendelige efterårsreferencer, og farverne er nøje afstemt. Der blandes godt af tern, striber og materialer og det giver et herligt afslappet udtryk, dog uden at det bliver fritidstøj. Wood Wood formår nok en gang at holde fast i deres historie, byen som fødte brandet og leverer generelt et stærkt helhedsindtryk.






























Ingen kommentarer:

Send en kommentar